ZONA PRIVADA

FCM / Notícies

El vent marca l´última cita de la velocitat catalana al circuit de Calafat

08/10/2018

Velocitat

El circuit de Calafat ha acollit aquest diumenge la darrera cursa de la temporada dels campionats del Mediterrani i Català de Velocitat, la Copa Catalana de Promovelocitat i del Campionat de Catalunya de Velocitat Clàssiques.

La jornada de competició ha estat marcada pel vent, que ha bufat amb força durant tot el matí. Les violentes ratxes d’aire de primera hora del matí han obligat l’organització a suspendre alguns entrenaments i curses. A mig matí, quan la ventada ha afluixat una mica, l’organització ha decidit reprendre l’activitat motociclista la qual s’ha pogut celebrar amb relativa normalitat.

La darrera cursa de la temporada ha permès conèixer el nom de tots els campions de Catalunya de velocitat de la temporada 2018. Un dels que ho tenia més de cara era Daniel Mogeda, de la categoria Copa Honda CBR 300R. El pilot del Racc afrontava la darrera cita de la temporada amb un avantatge força còmode, però no definitiu, sobre el seu perseguidor més directe, Guillem Erill. Precisament, tots dos pilots han protagonitzat una de les curses més igualades de l’any en la primera màniga. Pràcticament en paral·lel a totes les passades per recta, era impossible vaticinar qui dels dos creuaria la bandera de quadres en primera posició. Finalment, Mogeda ha sigut el més ràpid, concretament una dècima més ràpid que Erill, que ha fet segon.

La segona cursa de la Copa Honda ha començat amb un guió calcat a la primera, amb Erill i Mogeda escapant-se en els primers compassos. Cap a l’equador de la cursa, Nil Roig s’ha unit a la festa i, de cop i volta, els tres escapats han començat la seva particular cursa amb avançaments i alternatives de tots colors. Ja a la recta final, Mogeda, conscient que una “caiguda tonta” podria deixar-lo sense títol, ha decidit no entrar al cos a cos i s’ha conformat amb la tercera posició que l’ha permès sumar un nou Campionat de Catalunya, el primer a la Copa Honda. Nil Roig ha finalitzat la segona màniga en primera posició, mentre que Guillem Erill ha fet segon.

Visiblement emocionat, Mogeda ha dedicat el títol al seu amic Andreas Pérez a qui minuts abans l’organització de la cursa havia homenatjat amb un emotiu minut de silenci a la recta del circuit de Calafat on no hi ha faltat ningú.

Dani Mogeda: “La cursa ha anat molt bé, he tingut molt bon ritme en totes dues mànigues tot i que en la segona he sigut prudent i he deixat passar el Nil i el Guillem perquè sabia que amb una tercera posició en tenia prou per sumar el títol. Dedico aquest campionat a l’Andreas Pérez i també al meu germà, que ha hagut de fer un gran esforç per acompanyar-me avui aquí al circuit de Calafat.”

D’altra banda, Marc Vich ha certificat el doblet aconseguint el Campionat del Mediterrani i Català de Velocitat de la categoria Copa Rieju RS3. El pilot mallorquí ha sigut el més ràpid de l’única cursa de la Copa Rieju que s’ha disputat a Calafat, ja que la primera s’ha hagut de suspendre a causa del vent de primera hora del matí. Vich ha completat un any per emmarcar, amb nou victòries però sobretot una gran progressió esportiva. Lluc Bergadà s’ha classificat en segona posició, mentre que Luca Gottlicher ha tancat els calaixos del podi.

Amb el campionat del Mediterrani a la butxaca, Valentín Perrone ha guanyat la darrera cursa del certamen situant el rècord de victòries de la Copa Rieju a unes cotes pràcticament inabastables: 12 victòries! Antònia Ginard ha aconseguit el subcampionat de la categoria fent segona a Calafat, mentre que Fernando Bujosa ha tancat la temporada des de la tercera posició del podi.

Pel que fa a la Copa Catalana de Promovelocitat, Ian Varó ho tenia tot de cara per a proclamar-se campió de Catalunya, però una inesperada caiguda durant la segona volta de cursa, sumat a la màniga anul·lada a causa del vent, han deixat sense opcions al jove pilot de L’Albiol. Pau Alsina ha aprofitat l’avinentesa i, després de completar una cursa perfecte, ha pujat a l’esglaó més alt del podi de la categoria PeromoRacc1 2 Temps des d’on ha celebrat el títol de campió de Catalunya. Adonais Villa i Jordi Losada han completat les posicions d’honor de la categoria.

Uriel Hidalgo ha acabat de segellar el títol de la categoria PormoRacc1 4 Temps amb una segona posició al circuit de Calafat. El més ràpid sobre l’asfalt ha sigut Anwar Assouirite, que malgrat la primera posició no ha aconseguit els punts necessaris per fer-se amb el subcampionat, que finalment ha anat a parar a mans de Paola Ramos. Erik Lorenzo ha completat les posicions de podi.

Amb el títol de campió de Catalunya a la butxaca, Daniel Viñas ha tornat a ser el més ràpid de la categoria PormoRacc2 4 Temps. Les posicions d’honor les han completat Aymon Bocanegra i Nikola Miroslavov.

Pablo Baiget ha participat en la categoria PromoRacc 2 2 Temps, on ha pujat a l’esglaó més alt del podi.

Pel que fa al Campionat de Catalunya de Velocitat Clàssiques, Sergio Segarra ha sigut el més ràpid de la graella formada pels pilots de les categories Maxi Clàssic i Clàssic 80. El pilot tortosí no només ha guanyat la tercera cursa de la temporada, sinó que també s’ha convertit en el nou campió de Catalunya de la categoria Maxi Clàssic. Xavi Rabella ha sigut el guanyador de la categoria Clàssic 80, tot i que el campionat ha anat a parar a mans de Manuel Segarra, qui aquest cap de setmana no ha pogut assistir al circuit de Calafat. D’altra banda, Santiago Joaniquet ha sumat una nova victòria a la categoria Clàssic C que l’ha catapultat fins al primer esglaó del podi, des d’on ha celebrat el títol de campió de Catalunya. Alejandro Tejedo, en Clàssic 70, també s’ha proclamat campió de Catalunya gràcies a una brillant victòria al circuit de Calafat. Pere Auradell ha sigut el més ràpid de la categoria Clàssic B, tot i que el títol de campió de Catalunya ha anat a parar a mans del segon classificat, Juan Cantón.


Classificacions de la cursa en el document adjunt.


Per obtenir més informació, segueix-nos a les xarxes socials:

  1. Fitxer adjunt
AMB LA COL·LABORACIÓ DE:
Museu Moto
Andrac Computing