ZONA PRIVADA

FCM / Notícies

Novetats 2018

02/01/2018

A punt d’estrenar un nou any esportiu, la Federació Catalana de Motociclisme us informa de les novetats més importants de cara la temporada que ve.

A partir de l’1 de gener del 2018 hi haurà tres tipus de Llicència:

-          Llicència Única (fusió de la Única CE i Única): Vàlida per participar en tot tipus de curses que se celebrin arreu de l´Estat Espanyol, excepte curses puntuables per a Campionats d’àmbit superior al CE.

-          Llicència Catalana (d’àmbit Catalunya): Vàlida per participar en curses que se celebrin arreu de Catalunya, excepte les curses puntuables per a Campionats d’Espanya o campionats d’àmbit superior.

-          Llicència Social Catalana: Vàlida per participaren curses federades NO puntuables per als Campionats de Catalunya NI per les Copes Catalanes. Així doncs, servirà per participar en Trofeus, Lligues i Campionats Provincials organitzats per la FCM dins de l’àmbit territorial català, així com també per participar en jornades d’entrenament en els circuits homologats per la FCM (llista a la web de la FCM). 

Totes les Llicències 2018 seran digitals. Podeu tramitar-les a través de la vostra zona privada, ja sigui des de la web FCM o bé la nova APP FCM. Des de qualsevol d´aquestes dues plataformes podreu imprimir les Llicències 2018.

Pel que fa a les devolucions dels imports d’una cursa on no s’ha pogut participar, la FCM ha fixat un termini de tres dies, és a dir dimecres després de la celebració de la cursa, per sol·licitar l’esmentada devolució. Així doncs, un cop el pilot faci la petició, la FCM ho sol·licitarà al Moto Club corresponent el qual  haurà d’autoritzar la devolució.

Quant a la normativa general, també cal esmentar que la Credencial de Tutor tramitada l’any 2017 també serà vàlida la temporada 2018.

D’altra banda, després d’un any de prova registrant les inscripcions d’entrenament en circuits federats, ja sigui a través de la zona privada del web de la FCM o bé des de la nova APP FCM, us informem que a partir de l’1 de gener de 2018 la inscripció als entrenaments passarà a ser obligatòria. Aquest protocol facilitarà els tràmits de la companyia d’assegurances i agilitzarà l’assistència que pugueu necessitar.

Pel que fa als canvis i novetats de reglament esportiu de cara la temporada que ve destaquem els següents punts:

MOTOCRÒS:

- El temps per màniga per a les categories MX4 i MX5 del Campionat de Catalunya, passaran de 20 minuts + dues voltes a 15 minuts + dues voltes. En els casos en què les categories MX4 i MX5 comparteixin graella amb MX3, el temps seguirà essent de 20 minuts + 2 voltes.                    

- A la categoria Sots18 4T, podran participar pilots que compleixin els 19 anys durant el 2018.                                                                                                                                                             

- Les categories MX125 2T i Sots 18 4T passaran a formar part dels campionats de grans, tant a la Lliga Catalana de Motocròs com al Campionat de Catalunya de Motocròs.

- La categoria Fèmines de la Lliga Catalana de Motocròs de Grans passarà a formar part de la Lliga Catalana de Motocròs de Nens. D’altra banda també es crearà una categoria femenina (amb màniga exclusiva) dins del Campionat de Catalunya de Motocròs de Nens.

ENDURO:

- La categoria de E-50-TT sortirà en última posició.                                                                                

– En la categoria Fèmines es permetrà penalitzar fins a 45 minuts abans de la desqualificació (actualment són 30 minuts).

ENDURADA:

- Es crea una categoria que acollirà les motocicletes de E-50-TT i E-125-4T. Aquesta categoria sortirà en darrer lloc a les curses i tindrà una classificació i puntuació conjunta.

ENDURET:

- La categoria E-50-TT baixa l’edat mínima dels 15 als 13 anys.                                                          

- Es crea una nova categoria per a motos elèctriques amb característiques similars a la de E-50 cc. (de 6 a 9 anys).                                                                                                                                

– El reglament de la Copa Catalana d’Enduret inclourà una llista de penalitzacions pròpia en funció de la falta comesa.

RESISTÈNCIA TERRA:

- La Copa Catalana de Resistència Terra passarà a ser el Trofeu Català de Resistència Terra, un canvi que permetrà participar els pilots que tinguin llicència Social Catalana.

TRIAL OPEN:

- Les categories Elit i Elit Sots16 passaran a fer les portes de color negre (nova creació), mentre que la nova categoria Màster farà les portes de color vermell.                                                                                                                        - Els pilots que superin els temps per fer les zones (1 m.30 s.), no faran directament un fiasco, sinó que penalitzaran 1 punt durant els 10 primers segons. Superats aquest 10 segons sí que serà fiasco.

TRIAL NENS:

- S’elimina l’obligatorietat de pujar de categoria els tres primers pilots classificats de la categoria Aleví.

PROMOVELOCITAT:

- Desapareixen les categories de PW50 i ZFM150.                                                                                    

- Possibilitat d’incorporar una nova categoria de motos elèctriques de la mà d’una marca de motocicletes. En cas que s’arribi a un acord, es faran les modificacions pertinents als reglaments esportiu i tècnic.                                                                                                                                                     

- La marca IMR farà una Challenge dins les categories de Promo 1 i Promo 2 on a més oferiran una sèrie de beques per als pilots interessats.

- L’edat mínima de la PromoRACC 1 passa dels 9 anys als 8.                                                       

- El pes mínim a la PromoRACC1 i PromoRACC2 serà de la moto sola i no de la moto + pilot com es feia fins ara.

CAMPIONAT DEL MEDITERRANI DE VELOCITAT:

- El pes del conjunt moto + pilot en la Copa CBR300R passa de 185 Kg a 173 Kg.                       

SUPERMOTARD:

- Les categories SM65 i SM85 no faran terra i passaran a dir-se SM Road65 i SM Road85.                                                                                                                                                    

- La categoria SM Road es dividirà en dues categories: SM Road i SM Road+35.                                       

- El temps per màniga del SM Road passarà de 10 a 12 minuts + dues voltes.                           

- L’edat mínima del SM2 passa dels 14 als 15 anys.                                                                       

 RESISTÈNCIA CLÀSSIQUES ASFALT:

- El preu de la inscripció s’incrementarà 50€ per equip.                                                                                

- L’edat mínima per poder participar serà de 24 anys (abans era de 21).

   QUADRESISTÈNCIA I QUAD CROSSCONTRY

- Totes dues modalitats tindran una sola cursa.                        

Per obtenir més informació, segueix-nos a les xarxes socials:

AMB LA COL·LABORACIÓ DE:
Galfer
Bridgestone
Museu Moto
Andrac Computing