ZONA PRIVADA

FCM / Notícies

"Hem passat de tenir referents a convertir-nos en el referent"

02/12/2016

Velocitat

El Kawasaki Racing Team, dirigit pel català Guim Roda, és l’actual campió del Mundial de Superbikes. Després d’aconseguir el segon títol mundial de marques de manera consecutiva, l’equip del KRT es troba en un moment molt dolç, on no hi falten reconeixements de tota mena. Sense anar més lluny, aquesta darrera setmana ha sigut homenatjat per la FIM i per la Generalitat de Catalunya.

El director de l’equip de la marca japonesa, que compta amb un equip tècnic i humà carregat de catalans, respon les preguntes de la FCM.

Bon dia Guim,

Suposo que una gran alegria rebre aquest tipus de reconeixements...

Sí, molt contents! Quan ens van oferir la possibilitat de fer-nos un reconeixement a través de la Federació Catalana de Motociclisme ens va fer molta il·lusió, ja que no només era un homenatge a nivell esportiu, sinó també a nivell empresarial. Ha sigut una gran oportunitat per convidar tots els membres de l’equip, que normalment no estan presents. El diumenge passat vam assistir a la Gala FIM celebrada a Berlín, i avui estem al Museu Colet de Barcelona amb el Secretari General de l’Esport.

Són homenatges a tot l’equip, ja que tot el treball que realitzen és directament proporcional al nostre èxit. Si falla un membre de l’equip, fallem tots; per tant, el seu treball incideix de manera directa en els nostres èxits.

Ja heu tingut temps de pair aquests grans èxits?

No, la veritat és que ja estem treballant de cara la temporada que ve i anem una mica liadets.

Com resumiries la temporada 2016?

Estem molt contents, perquè repetir una cosa com la que vàrem fer l’any passat no és gens fàcil, i millorar-la encara menys! Veure com els nostres pilots han fet primer (Jonathan Rea, 1987, Larne, Irlanda del Nord) i segon (Tom Sykes, 1986, Huddersfield, Yorkshire, Anglaterra) la veritat és que ens omple d’orgull.

Noteu la pressió d’haver de seguir guanyant?

La gent té les expectatives molt altes, i com més altes són, més difícil és complir-les. Sigui com sigui, millor que estiguem així que no pas en una altra situació.

Heu deixat el llistó molt alt...

Sí, en el triomf el més difícil és mantenir-se, ja que perds referents. Vull dir, quan triomfes, tu mateix passes a ser el referent. Per tant, cal anar trobant eines en el dia a dia per seguir millorant. Provarem totes les eines que facin falta per seguir essent competitius.

I quines són aquestes eines?

Estem reestructurant algunes àrees de l’equip: millorant protocols de treball, reforçant àrees i aplicant millores tecnològiques. Kawasaki està treballant per millorar la moto i solucionar les coses que aquest any veiem que havíem de millorar. De cara els tests d’aquest hivern intentarem fer el producte encara més competitiu.

Sabem que l’equip del Kawasaki Racing Team l’integren un gran nombre de catalans, ens els podries presentar?

Som l’Àlvar Garriga (director tècnic), Biel Roda (màrqueting), Silvia Sánchez (coordinació de l’equip), Rubèn Coca (mecànic d’assistència a les curses), Eva Blanquez (Media i xarxes socials),  Ignasi Tamborini (mecànic i responsable de pneumàtics del Tom Sykes), el Rubèn Guzmán  (mecànic del Tom Sykes), Pere Riba el (cap d’equip del Jonathan Rea), l’Oriol Pallarès i l’Arturo Pérez (mecànics del Jonathan Rea), i el Pau Raurell (mecànic i responsable de pneumàtics del Jonathan Rea). La resta d’integrants de l’equip són italians, anglesos, francesos i japoneses...

El català deu ser l’idioma oficial de l’equip...

Fem servir el català, el castellà, l’anglès, l’italià i el japonès. També toquem una mica l’alemany i el francès.

Quina creus que és la filosofia que us ha portat a triomfar, o allò que en diuen “la clau de l’èxit”?

Són molts factors, començant per la sort! Després intentem rodejar-nos de bons proveïdors, de gent competent, de patrocinadors que confien en el projecte i ens donen les eines econòmiques per poder tirar endavant. També, òbviament, la marca Kawasaki, que fa un gran esforç amb la seva ajuda, i que compta amb un producte de base molt bo que et permet fer una moto competitiva. I també els pilots, que al final són els qui marquen la diferència. Si no tens bons pilots, no hi ha resultat. Els pilots tenen molta responsabilitat.

Des de l’any 2011, amb Carles Checa aconseguint el campionat del món, no hi ha hagut gaire pilots catalans que hagin brillat de manera especial en el Mundial de Superbikes, en canvi, al Mundial de MotoGp els catalans són els principals protagonistes. Què n’opines?

El Mundial de Superbikes ha sigut sempre un campionat més associat a Italià, Anglaterra, França, Holanda, o Alemanya. Aquí a Catalunya, i a Espanya, no ha tingut una acceptació molt gran, i això fa que es generin una sèrie d’inèrcies que s’hauran de canviar. Crec que des de fa dos anys, des de que Dorna ha agafat les regnes del campionat, poc a poc es va canviant aquesta inèrcia. MotoGp és un campionat on els pilots poden ser remunerats de manera important, en canvi, al Mundial de Superbikes hi ha pocs equips que puguin fer això. MotoGp compta amb més recursos i mes difusió, i els pilots òbviament tenen mes interès a participar-hi.

Però crec que mica en mica aquesta situació s’anirà revertint, i d’aquí a 5 o 6 anys el Mundial de Superbikes tindrà el seu espai, una posició més destacada i on més pilots voldran competir-hi, ja que el veuran com un campionat de futur i on podran guanyar-se bé la vida.

Tornem una mica enrere en el temps. Quin record tens del teu pas per la FCM?

Tinc molt bons records. Des de l’any 2005 fins el 2010 vam muntar una empresa que es deia Gemocat, i amb molta il·lusió i moltes ganes vam anar treballant en la formació de joves promeses. La veritat és que va ser molt divertit i vàrem aprendre molt.

Del que vas aprendre, què has aplicat a l’equip del KRT?

Moltes coses: saber com funciona el tema federatiu, el tema de promotors, pares de pilots, circuits, lloguer, gestió de recursos... Va ser una experiència enriquidora, amb molts punts positius que després hem pogut aplicar.

Objectius de cara la temporada que ve?

Intentar seguir amb aquesta dinàmica tan positiva. Està clar que l’equip Ducati anirà molt fort, igual que Honda, amb Stefan Brdl i Nicky Hayden que són molt forts. Yamaha també donarà guerra, ja que compliran el segon any amb la moto. Aprilia també donarà guerra. Estic segur que serà campionat molt divertit, i a veure fins on podem arribar!

Moltes gràcies, Guim. 

Per obtenir més informació, segueix-nos a les xarxes socials:

AMB LA COL·LABORACIÓ DE:
Museu Moto
Andrac Computing