ZONA PRIVADA

FCM / Notícies

Entrevista al coach esportiu de velocitat, Salvador Cabana

18/03/2016

Velocitat

Parlem amb el pilot Salvador Cabana, qui enguany realitzarà les funcions de coach esportiu dins el programa Talents Parcmotor, promogut per la FCM, Parcmotor, Honda i Rieju.


Com ha sigut la primera presa de contacte amb els pilots?

Molt bé! Amb l’edat que tenen, i a punt de començar la temporada, estan molt il·lusionats.  Els he vist amb ganes de donar gas.

Explica’ns quina serà la teva funció com a coach esportiu?

Intentaré donar un cop de mà als nens perquè evolucionin en la seva formació com a pilots. Cal treure el seu màxim rendiment, i sobretot corregir els mals vicis que hagin pogut adquirir.

És bo per als nens que, en aquesta etapa d’aprenentatge i formació, tinguin una figura que els pugui guiar. Sovint, aquesta responsabilitat recau sobre els pares, però molts d’ells no han sigut mai pilots.

Faràs el seguiment al llarg de tota la temporada?

Intentaré assistir a totes les curses del calendari del Campionat del Mediterrani de Velocitat, i evidentment a totes les jornades del Talents Parcmotor, amb l’objectiu de fer-los un seguiment de manera individualitzada. Vull conèixer als pilots i fer-los evolucionar de manera molt personalitzada.

Més enllà de rodar sobre l’asfalt del Parcmotor, què més fareu?

Per tal de millorar l’agilitat, i agafar tacte sobre la moto, és important entrenar sobre altres superfícies que no siguin d’asfalt, com ara la terra. Sobre la terra, la moto patina i derrapa, i això provoca que hagis de tenir molt de tacte a l’hora de donar gas. És una manera d’agafar confiança i seguretat. Aprofitant les magnifiques instal·lacions del Parcmotor, utilitzarem la pista de terra plana, que combinarem amb el circuit d’asfalt.

Faràs classes teòriques?

Per norma, no cal fer classes teòriques conjuntes amb tots els pilots, al revés, sóc més partidari de personalitzar les xerrades mitjançant petits grupets. Crec que la millor manera de fer la teòrica és aplicar-la sobre la pràctica, és a dir: mostrar els petits errors que puguin cometre els pilots, i corregir-los sobre la marxa.

Els nens en edats compreses entre els 9 i els 13 anys estan en un període clau d’aprenentatge...

Com més petits, i més menys vicis tinguin, millor; en aquest sentit, és una edat clau.

Què en penses de les Copes de promoció de la FCM?

Les copes de promoció de la FCM, tant la Copa Honda CBR 300R com la Copa Rieju RS3, són una molt bona opció per evolucionar i formar-se com a pilot, i a un preu molt econòmic. Estem parlant de motos precintades i amb idèntiques prestacions; totes tenen la mateixa potència, els mateixos frens...

Aquesta fórmula monomarca et permet millorar molt, ja que t’obliga a lluitar al màxim si vols estar al davant. Tots els pilots parteixen amb les mateixes possibilitats a l’inici de cada cursa, i t’has d’esforçar molt perquè hi ha molta igualtat.

Fer el salt de la Promovelocitat a Premoto 3 o Premoto4, suposa una despesa econòmica molt important. Quan parlem de categories com la Premoto3, per exemple, a una persona amb molts diners li és relativament fàcil arribar, ja que pot tenir una moto molt competitiva al llarg de la temporada, en canvi, una persona amb pocs diners sempre tindrà una moto inferior, i li costarà molt més arribar.

Com vas aprendre anar en moto?

Vaig començar el motociclisme quan era més jove, principalment perquè m’agradava molt, i en part, per casualitat. Vaig haver d’aprendre i millorar la tècnica a base de córrer moltes curses.

Des de molt petit havia fet trial, i sempre he tingut moto. Al no tenir suficients recursos per poder competir en la velocitat, vaig decidir fer resistència. Les 24h de Montmeló les he guanyades dos vegades, i em sembla que en total he fet deu podis.

Com i quan vas començar a competir?

Quan tenia 21 anys vaig participar a unes 6h de Calafat, una resistència que es feia fa temps. Com que vam quedar entre els 8 primers classificats, ens van regalar la inscripció per participar a les 24h de Montmeló, i com que se’m va donar prou bé, l’any següent vaig començar a competir el Campionat de Catalunya i Espanya de Supersport. Més o menys, així va començar tot.

Per acabar, una curiositat: de tots els circuits que visitaran els pilots del Campionat del Mediterrani de Velocitat aquesta temporada: Albacete, Alcarràs, Xest, Parcmotor Castellolí, Montmeló, Los Arcos, Motorland i Calafat,  en quins hi has rodat, i quin és el que més t’agrada?

No he visitat tots els circuits, em falten els circuits de Los Arcos i Motorland. Pel que fa al circuit que més m’agrada, em quedo amb el Circuit de Barcelona-Catalunya (Montmeló), ja que és el traçat on he corregut més vegades i on he guanyat més.

Per obtenir més informació, segueix-nos a les xarxes socials:

AMB LA COL·LABORACIÓ DE:
Museu Moto
Andrac Computing